Eat big 2 get big

 

God torsdag alle sammen. 

Snart er det helg igjen og alle gleder seg. Og det er bra, so make the best out of it:)

Eat big 2 get big.

Bilderesultat for eat big 2 get big

De fleste som trener har ett mål med treninga si, mitt mål er å bli større, så hva må egentlig til for å oppnå den størrelse jeg er ute etter? Det er tre faktorer som jeg mener er super vesentlig; SPISE, SOVE, TRENE

Punkt 1: Spise; Hvor mye skal man spise? Hva skal man spise? Hvor ofte bør man spise? Det er logikk i utsagnet at for å øke i størrelse/vekt må man innta mer kalorier enn man forbrenner. Hvor mye kalorier skal man få i seg? Vel, det kommer helt ann på din egen kroppsvekt, hvor mye du ønsker å gå opp osv.. jeg vil prøve å unngå å anbefale mengde kalorier, proteiner, fett osv som man bør få i seg, litt fordi det er mange "eksperter" der ute som har meninger om alt og fordi jeg rett og slett ikke har den kunnskapen til å anbefale eller si at noe er bedre enn annet. Men se på dette som en lett guide. Proteiner er jo også enn selvfølge at er vesentlig å få i seg nok av. Kylling, rødt kjøtt, hvit fisk og egg er de beste kildene i mine øyne. Så hvor ofte skal man spise? HELE JÆVLA TIDA:) Hehe.. neida, men det kan virke sånn. Profesjonelle bodybuildere spiser lett 6-7 måltider om dagen, ja det kan virke ekstremt, men for å oppnå de målene de har så må de, de har ikke noe valg. Selv så prøver jeg i hvertfall å få i meg 4 måltider om dagen. Man kan absolutt bruke tilskudd som feks; proteinpulver i tillegg.

Punkt 2: Søvn; Sov og hvil når du kan. Kroppen trenger den hvile tiden den kan få, i hvertfall hvis man trener som meg 5,6,7 dager i uka. Det er når man sover/hviler at kroppen restituerer og bygger seg opp igjen. Kan man klare å få 7-8timer søvn i løpet av natta er det perfekt. Selv så klarer jeg ikke mer enn maks 6timer (på en god dag:)), men jeg har heller aldri vært avhengig av mange timer søvn, og kroppen klarer seg fint gjennom dagen. 

Punkt 3: Trene; Kjør på, så lenge kroppen din orker og du har overskudd, go hard or go home! Husk at ett variert program hjelper på muskelvekst, da man sjokker musklene ved å variere øvelser, variere antall set og reps. Ikke kjør bryst kun på mandager (International chestday), kjør bein 2 ganger i uka. Armer, fuck. jeg kjører de litt hver dag GODDAMNIT! I start fasen kan det være greit med en hviledag eller to mellom øktene. Følger du ett spesifikt program, bytt etter 8-10uker. Bruk Youtube for å finne nye øvelser. SKY IS THE LIMIT! Men variasjon is the key. Ett annet hovedmoment er hvor tungt skal man løft? Så tungt du klarer:) Neida, kjør en lett uke deretter en tung uke, mix it up! Jeg har dager hvor jeg kun kjører 3-4 øvelser, men kjører de jævlig tungt, mange set men få reps. Og det funker for meg, sier absolutt ikke at sånn er det og at det funker for alle!

 

Dette er i hovedsak mine 3 beste tips (og mest sannsynlig VELDIG mange andres også). Men uansett hva man leser eller blir fortalt, så er det kun deg selv som vet hva som passer for deg, hva slags trening, hvor mye mat, hva slags mat, hvor ofte osv...

Jeg tar med glede i mot tilbakemeldinger og kommentarer/innspill på dette innlegget.

-matogmuskler-

#trening #gym #bodybuilder #mat #athlete

 

 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

matogmuskler

matogmuskler

33, Oslo

Mat, muskler, bodybuilding, fitness. Mann, 33 2barn Gift Kokk Bodybuilder IG: @fitnesskokken

Kategorier

Arkiv

hits